Our Marriage

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 1 July 2008

1 Julai 2008


Salam

Alhamdulillah..setinggi-tinggi kesyukuran kepada Alah Ta3ala. Segala urusan dan perancangan adalah dibawah penguasaan Allah. Allah Maha Mengetahui segala perkara yang berlaku dalam hidup kita. 1 Julai.. Tarikh keramat bagi saya mulai hari ni. Pada entry dibawah, saya telah mengatakan bahawa saya akan edit entry tersebut.. Khas untuk ulangtahun kelahiran mak dan abah. Tetapi kuasa Allah telah menetapkan bahawa saya ketiadaan kudrat untuk mengolah kembali entry tersebut..3ala kulli haal.. Alhamdulillah.

Kisahnya begini.. Sebelum mengambil exam Biochemstry pagi tadi, saya telah merancang untuk edit entry ulangtahun kelahiran mak abah setelah habis exam. Selepas habis exam,saya bersama 2 orang sahabat keluar ke Medan Sa3ah. Setelah selesai segala urusan, kami pun pulang.. Dalam teksi,tiba-tiba Zubaidah dapat panggilan. Amani dan Munirah accident!! Ya Allah.. Macam mana ni?

Kebetulan teksi yang kami naiki menuju ke gamaah (universiti). Maka kami pun turun di depan gamaah.. Mencari hospital yang dinyatakan kepada Zubaidah. Dengan cuaca yang panas, sebelum sampai di Mustasyfa Towari, kami banyak kali tersilap.. Ya Allah, betapa sukarnya keadaan itu. Setelah sampai di mustasyfa tu, akhirnya saya dapat bertemu dengan Munirah..Amani mana?? Ya Allah.. Agak serius kemalangan mereka.

Setelah dibawa oleh senior, akhirnya saya bertemu dengan Amani..Alhamdulillah. Dengan wajah yang tak bermaya, badan yang lesu.. Tangannya terseliuh. Memang nampak kelainan dipergelangan tangannya..Terdapat kesan sedikit darah di tudung..Dengan kerenah doktor arab lagi yang agak lambat buat kerja,menjadikan keadaan sungguh tertekan.. Setelah senior beberapa kali menggesa,akhirnya rawatan diberikan.. Tangan Amani kena simen!! Dari siku sampai jari..Sabarlah Amani. Ada hikmah disebalik ujian..Munirah pula, kepalanya terdapat benjolan..juga terseliuh di kaki dan tangan..juga disimen dai siku sampai ke jari.Alhamdulillah,mujur tidak serius.

Dihospital, Amani disoal siasat oleh polis..Nasib baik la ada senior. Susah nak faham bahasa Arab Ammi..Dia la yang jadi translator.Rupa-rupanya.. mereka dilangar lari oleh tramco (van).Sehingga tercampak dua kali..Mudah-mudahan tiada kesan untuk organ dalaman. Setelah dilanggar, tramco tersebut hilang sekelip mata. Mujurlah ramai yang menyaksikan. Dengan mudahnya,pemandu tersebut telah ditangkap..Alhamdulillah.

Apabila pulang kerumah,maka ramailah sahabiah2 yang datang ziarah..Jazakumullahu khairan jaza' semua..Tetapi apa yang membimbangkan saya, kesakitan yang ditanggung bukanlah sedikit.. Saya amat sedih bila Amani mengadu sakit.. Sampai tidak boleh nak lelapkan mata. Bersabarlah..

Hingga ke saat ini, Amani masih sakit di bahagian tangannya.Ada keretakan sedikit. Mujurlah exam written dah habis..Tinggal oral dan English Language sahaja.Mudah-mudahan Allah sembuhkan ahli2 baitku,Amani dan Munirah..Ameen.

I Julai..=)

No comments: