Our Marriage

Daisypath Anniversary tickers

Thursday 11 December 2008

Bersabar atas Ujian

Alhamdulillah.. Last week saya telah selesai 'smart circle' yang pertama bersama Kak Uyun di Siberbay. Namun, dalam perancangan bersama ahli-ahli sc yang lain untuk pergi ziarah sahabat kami di Mansurah kerana baru melahirkan bayi perempuan, kami dikejutkan dengan berita kematian bayi tersebut. Innalillahiwainna ilaihiraajiuun.. Sungguh kami amat terkejut dengan berita tersebut.

Saya mengenali Nor Husna Binti Zainy semasa sama-sama menghadiri temuduga Yayasan Pahang untuk melanjutkan dalam bidang perubatan(Mesir) di Kolej IKIP,Kuantan. Saya sempat berkenalan dengan Husna dan saling berutus mesej untuk beberapa kali. Husna ditawarkan tajaan yayasan pahang dalam bidang Syariah.. Namun,beliau menolak tajaan tersebut.

Pun begitu,saya hanya sempat berada di Kursus Intensif Bahasa Arab (KIBA) selama seminggu. Atas sebab tertentu, saya tidak dapat melanjutkan pelajaran ke Mesir pada mulanya bawah tajaan. Saya meneruskan pelajaran selepas tamat Program Persijilan Darul Quran di Pusat Asasi UIAM selama satu sem. Rupanya, Mesir adalah destinasi saya juga walaupun saya tiba disini agak lewat berbanding orang lain..Alhamdulillah.

Apabila berada di Mesir, saya mendapat berita bahawa Husna Zainy juga berada disini.. Beliau juga datang sini secara persendirian di Mansurah. Beliau telah mendirikan rumah tangga dengan pelajar perubatan Mansurah.. Dan baru-baru ini beliau telah melahirkan bayi perempuan.. Namun, Allah lebih menyayangi bayinya.. Saya cukup tersentuh apabila membaca blog beliau sehinggakan berulang kali membaca dengan air mata.. Sesungguhnya beliau amat-amat tabah. Suami beliau, seorang yang cukup kuat untuk menghadapi dugaan ini. Semoga Allah sentiasa merahmati kalian berdua..http://www.raudhoh-mujahid.blogspot.com/

Kepada Husna & Faris, bersabarlah atas dugaan ini..Sesungguhnya bayi kalian adalah bidadari di syurga yang menunggu kalian disana..InsyaAllah..Ameen

Al-Fatihah untuk Nik Huraiyah Ar-Raudhah Nik Mohamad Faris

1 comment:

日月神教-任我行 said...
This comment has been removed by a blog administrator.